Tuesday, June 08, 2010

Job : Design Packaging Chocolate

Customer : Aqsa Syarif Niaga
Lokasi : Taman Impian Skudai, Johor

RESULT

Design packaging chocolate Whole Almond

Design packaging Milk Chocolate


Mockup packaging


A to Z PROCESS
Proses 1 : Homework & study produk

Kali nie aku nak kena designkan packaging chocolate bar utk satu syarikat. Kebetulan kat JB ade buat Pameran Chocolate di bawah anjuran Lembaga Koko Malaysia. So, aku ambil peluang / buat homework tengok-tengok design packaging diorang.Kat bawah adalah diantara packaging kat pameran tu.





















Lepas tu buat homework by surfing internet lak. Tengok packaging coklat luar negara. Akhirnya aku dah dapat satu konsep design yang pada aku ok dan sesuai.
Nie bahan-bahan yang aku download sebagai bahan kerja. Dari bahan nie aku modified ikut cara aku.




Maka terhasillah design sepertimana yang korang tengok kat atas sekali tu. Customer berpuas hati dan aku dapat siapkan dengan cepat ( kirakira 3 jam ).




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...